Ce trebuie sa fac in cazul producerii unui risc asigurat PAD ?

1. Primul pas în cazul producerii unui dezastru natural (cutremur, inundatie sau alucecare de teren) este contactarea institutiilor apropiate de locul producerii acestuia. Acestea vor constata, vor declara starea de dezastru si vor delimita zonele de calamitate pentru orice eveniment cuprins in riscurile asigurate.

Autoritatile carora trebuie un asigurat PAD sa se adreseze sunt:

  • Unitatile judetene I.S.U.
  • Primaria localitatii unde se afla locuinta asigurata, prin Serviciul Voluntar de Situatii de Urgenta S.V.S.U./ Comitetul Local de Situatii de Urgenta C.L.S.U.

2. Se solicita autoritatilor anuntate intocmirea procesului verbal (in caz de alunecare de teren sau inundatie) care atesta producerea evenimentului asigurat.

3. Asiguratul trebuie sa ia masurile necesare pentru limitarea pagubei si prevenirea degradarilor ulterioare.

4. Asiguratul contacteaza de indata asiguratorul care a eliberat PAD, nu mai tarziu de 60 de zile de la data producerii evenimentului asigurat, pentru avizarea daunei. Avizarea reprezinta instiintarea din partea asiguratului privind producerea unui risc asigurat iar formularul de avizare poate fi descarcat de aici. In urma avizarii scrise sau telefonice, societatea care a incheiat polita PAD va deschide un dosar de dauna.

5. In termen de maximum 5 zile, un inspector de dauna va veni la locul producerii evenimentului pentru a constata daunele reclamate. Impreuna cu acesta, se va completa un proces verbal de constatare. Procesul verbal de constatare este documentul in care se consemneaza daunele suferite de locuinta asigurata in urma producerii unuia dintre riscurile asigurate. Acesta va fi completat si semnat atat de catre inspectorul constatator, cat si de catre persoana asigurata, la locul producerii evenimentului. Procesul verbal se intocmeste in doua exemplare, un exemplar fiind inmanat beneficiarului politei.

Inspectorul de dauna poate solicita acte suplimentare dupa efectuarea constatarii sau poate oferi asiguratului informatii asupra pasilor de urmat pentru finalizarea dosarului de dauna.

Inceperea lucrarilor de reparatie a locuintei poate fi efectuata numai dupa ce avariile au fost constatate de catre un inspector de dauna.

Nu gasesti raspunsul?
Scrie-ne oricând doreşti pe e-mail asigurari@rcaoriunde.ro sau ne poţi contacta telefonic de luni până sâmbătă 09:00 – 21:00 sau duminica la numarul 0722506406 şi te ajutăm cu drag!

 

Prin RCAOriunde.ro poți compara tarife de la mai mulți Asigurători și poți comanda asigurări ieftine de pe laptop, desktop sau telefon. Tarifele sunt obținute direct de la societățile de asigurare, la care NU se percepe comision.

Despre noi

Suntem o societate de intermediere in asigurari, infiinta in anul 2017 si autorizata de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor sub numarul RBK 589/2009. S.C. CLAU AND CRIS ASIG S.R.L este operator de date cu caracter personal nr.25099

TOP